Partner serwisu
Drogi i autostrady

A2 Łódź – Warszawa z kompletem zezwoleń na rozbudowę!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
30-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ministerstwo Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

Wojewoda Łódzki wydawał zezwolenia na realizację inwestycji drogowych na rozbudowę autostrady A2 dla dwóch kolejnych odcinków. Oznacza to, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już komplet zezwoleń na modernizację A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią.

Decyzje ZRID dla dwóch odcinków w województwie mazowieckim zostały wydane w kwietniu tego roku. Teraz GDDKiA ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawców, co zaplanowano na przełom czerwca i lipca 2025 roku.

Rozpoczęcie rozbudowy planowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku, a zakończenie na drugą połowę 2028 roku.

Więcej pasów w obie strony

Finalizacja rozbudowy sprawi, że A2 między Łodzią i Warszawą – na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach, a od węzła Pruszków do węzła Konotopa po cztery.

W ramach robót związanych z poszerzeniem obu jezdni dodatkowe prace zostaną także przeprowadzone na wysokości węzła Łódź Północ, gdzie krzyżują się autostrady A1 i A2. W tym miejscu trasa nie wymaga, ponieważ obecnie istnieją tam po trzy pasy na każdej z jezdni, ale wymieniona zostanie nawierzchnia oraz oświetlenie drogi na energooszczędne.

Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ.

„Zielona” autostrada

Ministerstwo Infrastruktury informuje, że po rozbudowie A2 będzie samowystarczalna energetycznie za sprawą wykorzystania instalacji OZE do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej. Zgodnie z założeniami, wszelkie urządzenia elektryczne związane z funkcjonowaniem drogi mają być zasilane z odnawialnych źródeł energii.

Wykonawca dokumentacji przeprowadził szczegółową analizę ekonomiczną uwzględniającą koszty budowy, eksploatację oraz utrzymanie, w tym także magazynów energii. W projekcie wskazane zostały optymalne miejsca posadowienia instalacji oraz dokładne określenie ich układu.

Wymagający remont

Jednocześnie rozbudowa A2 na odcinku Warszawa – Łódź będzie jedną z najbardziej skomplikowanych inwestycji drogowych w ostatnich latach. Wynika to z faktu, iż koniecznie będzie uwzględnienie szeregu czynników, które nie występują na innych budowach.

Prace budowlane będą prowadzone pod ruchem - wymusi to opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu, która zapewni efektywny przejazd samochodów. Aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy dla każdego z kierunków dostępne będą po dwa pasy ruchu. Zaplanowano również wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości dla bezpieczeństwa kierowców i pracowników podczas prac.

Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą użytkowana jest od 13 lat i stała się jednym z najbardziej ruchliwych odcinków dróg w Polsce. Jej przepustowość zaczyna się wyczerpywać. Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu liczba pojazdów poruszających się każdego dnia między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory, waha się od ponad 50 do blisko 100 tys. Prognozy wskazują, że ruch na tym odcinku będzie stale wzrastał. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma także ułatwić w przyszłości szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył przetarg na remont S8

Drogi i autostrady

Ruszył przetarg na remont S8

Damian Kelman 30 maja 2025

Dolnośląskie. 10 ofert na rozbudowę DK36

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. 10 ofert na rozbudowę DK36

Damian Kelman 30 maja 2025

330 mln na drogi samorządowe w 2025 roku przyznane

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Będzie bezpieczniej na A2?

Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na A2?

Damian Kelman 27 lutego 2025

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Drogi i autostrady

Industrial Park Poland by Hillwood z nowym układem drogowym

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Ruszył przetarg na remont S8

Drogi i autostrady

Ruszył przetarg na remont S8

Damian Kelman 30 maja 2025

Dolnośląskie. 10 ofert na rozbudowę DK36

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. 10 ofert na rozbudowę DK36

Damian Kelman 30 maja 2025

330 mln na drogi samorządowe w 2025 roku przyznane

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Będzie bezpieczniej na A2?

Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na A2?

Damian Kelman 27 lutego 2025

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Drogi i autostrady

Industrial Park Poland by Hillwood z nowym układem drogowym

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5